Всі рибалки рано чи пізно замислюються про покупку собі човна для свого улюбленого хобі такого як РИБАЛКА. В даний час на ринку надувних човнів ПВХ з'явилася величезна кількість різних виробників вітчизняних і зарубіжних, які пропонують різні типи і конструкції надувних човнів для риболовлі, туризму та професійного використання. При виробництві надувних човнів останнім часом найбільшу популярність отримав матеріал ПВХ а також інші сучасні матеріали такі як Hypalon, ну про це трохи пізніше.
Не выходя из дома Купить ПВХ лодку вы можете прям сейчас.
Що таке човнові тканини ПВХ?
Щоб трошки розвіяти міф про «багатошаровості» тканин ПВХ відзначимо що в основному всі човнові тканини ПВХ мають лише 3 шари !!! - Внутрішній (герметичний) шар, основа (несучий корд) і зовнішній шар (стійкий до стирання).
Також на великих надувних човнах типу RIB можуть використовуватися і так звані багатошарові ПВХ які відрізняються від звичайних ПВХ вже наявністю декількох несучих (два і більше) шарів корду, що може говорити вже про реальну багатошаровості матеріалу, маючи на увазі за «назвою шару» його міцності а НЕ декоративні властивості (малюнок, покриття та інше). Міцність на розрив тканини ПВХ в першу чергу характеризується наявністю корду, так званого армуючого матеріалу. Типи плетіння внутрішнього корду тканини ПВХ: L1 1 (полотняне переплетення), L2 2 (Панама) або L4 2 (подвійна Панама) - тип Панама характеризується підвищеною міцністю на розрив.
Човнова тканина ПВХ характеризується по щільності гр м2. Тобто чим вище щільність тканини, тим вона потужніша на розрив і більш ізносотойка, а й має вже природно більшу вагу і вже гірше складається човен з щільної тканини при низьких температурах на рибалці це варто також враховувати при виборі човни. Зазвичай виробники човнів - днища човнів виготовляють з більш щільною ніж балони тканини ПВХ, так як днище човна найбільш схильне до стирання в процесі експлуатації.
Тепер розглянемо деякі технології виготовлення надувних човнів ПВХ.
Склеювання човнів за допомогою спеціальних клеїв - клеєні човни
Cварка човнів (метод зварювання гарячим повітрям)
Cварка ТВЧ (метод зварювання струмами високої частоти).
Межбалонное з'єднання (перегородки) як правило виробники виготовляють методом зварювання. Човни виготовлені методом склеювання легко піддаються ремонту на відміну від зварних човнів. Всі ці варіанти збірки (склейки) човнів досить надійні міцні на розрив і перевагу при виборі човни можна віддавати всім видам.
Схеми і пристрої човнів ПВХ
Надувний човен ПВХ складається з днища і надувних балонів. Розрізняють декілька типів надувних човнів: надувні гребні човни ПВХ з можливістю установки навісного транця для човнового мотора, надувні човни ПВХ зі стаціонарним транцем і надувні ПВХ човни RIB.
Розрізняють декілька різних типів надувних човнів:
Невеликі гребні човни ПВХ: це як правило судна вантажопідйомністю до 220 кг на весловому тязі але і з можливістю установки невеликого човнового мотора до 3.5 к.с. через навісний транец на корпус човна. Довжина цих човнів зазвичай становить від півтора до трьох метрів. Ці човни компактні, досить мобільні, мають невелику вагу, не вимагають реєстрації в ГИМС (при установці і використанні підвісного човнового мотора ці судна вже підлягають реєстрації в ГИМС як човни). Невеликі гребні човни мабуть найпопулярніші човни для риболовлі для одного рибалки, так як ідеальні для спокійної і мобільного риболовлі на невеликих водоймах.
Надувні гребні рафтовие човни ПВХ : це спеціальні човни ПВХ виготовлені спеціально для жорстких умов експлуатації і призначені в основному для сплаву з гірських річок (рафтингу), рідко для риболовлі. Ці човни мають велику вантажопідйомність і відповідно більшу вагу. Можуть виготовлятися довжиною до 5 метрів.
Надувні човни ПВХ: Дуже популярний тип човнів. Існує безліч виробників і типів цих човнів, але об'єднує їх одне. Цей тип човнів має вбудований транец для установки підвісного човнового мотора різної потужності. Існує багато різновидів виконання: плоскодонні, з надувним кілем і жорстким настилом, з рейковим настилом, човни типу НДНД (надувне дно низького тиску), дно типу Airdeck, V- подібний Airdeck. Човни виготовляються довжиною в основному від 2.5 до 5 метрів. Цей тип човнів призначений під використання з підвісними човновими моторами.
При виборі цього типу човнів для риболовлі слід враховувати потужність човнового мотора. Це вже в основному гліссірующій тип човнів. Якщо Ви вибрали човновий мотор потужністю скажімо в 5 к.с., то це повинна бути човен завдовжки від 2.9 до 3.2 метра, це так званий «комплект егоїста» так як човновий мотор потужністю в 5 к.с. здатний з однією людиною вивести човен в гліссірующій режим. При виборі човни «для двох» слід врахувати вже більший розмір човна і велику потужність підвісного човнового мотора. Для цього комплекту доцільно вибирати човен розміром від 3.4 метра і потужність човнової мотора мінімум від 8 к.с. Щоб не стати «жертвою гонки озброєнь» на мій погляд самим ідеальним вибором комплекту «човна для двох» є розмір човна 3.6-3.8 метра і човновий мотор потужністю 15-20 к.с. З таким комплектом ще можна справлятися фізично, тобто перевозити в багажнику легкового автомобіля весь цей комплект. Великі розміри човнів рано чи пізно приведуть до того що набридне збирати-розбирати весь цей «скарб» і буде придбаний лафет для перевезення цього комплекту. Ось так ми поступово підійшли до більш важкого і практичному класу надувних човнів ПВХ - човнам серії RIB (Rigid Inflatable Boat - жорстка надувний човен).